4. MÜDDESSİR SURESİ

osman polat müddessir suresi çevirisi

Rahman, Rahim olan Allah’ın adıyla

  1. Ey örtüsüne bürünüp gizlenen!
  2. Kalk da uyar
  3. Ve Rabbinin büyüklüğünü anlat!
  4. Giysilerini temiz tut.
  5. Pis şeylerden hicret et, uzak dur.
  6. Yaptığını çok görüp minnet bekleme, insanların başına kakma o iyiliği.
  7. Rabb'in için diren.
  8. O delmeye yol açan şeye vurulduğunda
  9. İşte o gün zor gündür.
  10. Kafirler üzerinde hiç de kolay olmayacaktır.
  11. Tek olarak yarattığım o kimseyi bana bırak.
  12. Kesintisiz mal verdim ona,
  13. Şahit olduğu çocuklar verdim, erkek ve kız çocuklar
  14. Alabildiğine fırsatlar imkanlar serdim önüne.
  15. Sonra hala hırs ile artırmamı istiyor.
  16. Hayır hayır. Kesinlikle o, ayetlerimize karşı inatlaşıyor.
  17. Onu dik bir yola süreceğim.
  18. Düşündü ve ölçtü.
  19. Katledilesi, nasıl ölçtü biçti!
  20. Bir kez daha katledilesi, ne biçim ölçtü biçti!
  21. Sonra baktı,
  22. Sonra yüzünü buruşturdu ve kaşlarını çattı
  23. Sonra arkasını döndü ve büyüklendi.
  24. "Kesinlikle bu etkilenilen tesirli büyüdür" dedi.
  25. "İnsan sözünden başka bir şey değil bu"
  26. Onu Sekar'da yakacağım.
  27. Sekar nedir, ona sen nereden ulaşacaksın?
  28. O ne yaşatır, ne de yok eder.
  29. İnsanlık için levhalar sunar.
  30. Üzerinde 19 vardır onun
  31. Biz ateşin ashabını sadece meleklerden kıldık. O meleklerin sayılarını da kafirler için bir sınanma/fitne kıldık (sadece bu yüzden o sayıyı yaptık). Böylece kendilerine kitap verilenler ikna olurlar ve müminlerin de güveni artar. Kendilerine kitap verilenler de müminler de tereddüde düşmezler. Kalplerinde hastalık olanlar ile kafirler de: "Allah bu örnek ile ne demek istiyor" derler. Allah bununla isteyeni yola iletir, isteyeni de sapıklığa iletir. Rabb'inin ordularını O'ndan başka kimse bilemez. O, tüm insanlık için bir hatırlatmadan başka bir şey değildir.
  32. Hayır hayır, yemin olsun Ay'a.
  33. Yemin olsun sırtını döndüğünde geceye.
  34. Yemin olsun örtüyü kaldırdığında sabaha
  35. Ki o gerçekten en büyüklerden biridir
  36. İnsanlık için bir uyarıcıdır.
  37. Sizden öne geçmek için, yahut arkada kalmak için
  38. Her benlik kazandıklarının rehinidir.
  39. Ashab-ı Yemin hariç, sağın adamları
  40. Bahçededirler ve birbirlerine sorarlar.
  41. Suçlular hakkında sorarlar:
  42. "Sizi Sekar'a sürükleyen nedir?"
  43. Derler: "Biz namaz kılanlardan değildik."
  44. "Yoksunu yedirmezdik."
  45. "Boş sözlere dalanlarla dalıp giderdik."
  46. "Din gününü de yalanlıyorduk."
  47. "Nihayet ikna edici, kesin gerçek karşımıza çıktı"
  48. Artık yarar sağlamaz onlara şefaatçilerin şefaati.
  49. Ne oluyor onlara ki, o hatırlatıcıdan yüz çeviriyorlar
  50. Kaçışan yaban eşekleri gibi
  51. Aslandan ürkmüş olan?
  52. İçlerinden her bir kişi istiyor ki, kendisine açılıp saçılmış sayfalar verilsin.
  53. Hayır hayır, onlar ahiretten korkmuyorlar.
  54. Hayır hayır, o bir hatırlatıcıdır.
  55. Dileyen hatırlar.
  56. Allah'ın eylemesi, gerekli tezekkürü vermesi dışında onlar hatırlayamazlar. Çünkü sakındırmaya ve mağfirete, günahların örtülmesine ehil olan sadece Allah'tır.

Kök Anlamlar ve Bağlantılar

  • "sekar" Güneşin yakıp erittiği şey "sakar"da denir
    Kur'an'da sadece 4 yerde 4 ayette geçer. 3'ü burada, diğeri de
    Kamer 48 (46 dan itibaren okunduğunda): "Kıyamet saatidir onların buluşma saati, ne acıdır ne korkunç bir saattir o. Kuşkusuz günahkarlar şaşkınlık içinde sürüklenirler o gün. O gün yüzleri üstüne ateşe sürüklenirler."
    "zukû messe sekar" (yüzükoyun sekar'a atılıyorlar) Cehennem'in tanımlarından biri. Hutame, Sekar vs.. Cehennem'in bölümlerinden biri
    Müzzemmil 20 - Müddessir 31 (kısa ayetler den sonraki uzun ayetler, yukarıdaki ayetlere detaylı andıran ayetler)
  • "Üzerinde 19 var" ifadesi; "Kendilerine kitap verilenler yakin/ikna olurlar, müminlerin de güvenleri artar. Kalplerinde hastalık olanlar ile gerçeği örtenler 'Allah bu örnekle ne demek istiyor' derler."

    Kalplerinde hastalık olanlar "inandık" deyip ikna olmayanlar, güvenemeyenler. Bunlar mümin, ama bir türlü kanaat getiremiyorlar. Bu yüzden bunlara göre ya ayetleri keçi yiyor (ehli sünnet, ehli hadis) ya da "bizim sistemimize uymuyor diye 2 ayet şutlayalım" diyorlar (19'cular). Tatmin duygusu Kur'an'ın bütünlüğü ele alındığında görülebilen bir ikna duygusudur.
    "19" neden kitap verilenlere? "Ashabunnâr" 2 gruptur. Bunlar: 

  1. Görevli melekler
  2. Haşr 20'de "amel defteri soldan verilenler" ateşe atılacak olanlar

"Ashabunnâr" 20 yerde geçer.
  • "levha" kelimesi, çoğulu "levvâh"
    Araf 145, 152, 154, Kamer 13, Buruc 22, Müddessir 29

  • 19'cuların Tevbe suresi son iki ayetini silmeleri, yok saymaları;
    "eyyuhel muddessir" (ey gizlenen), 19'culara göre bu "gizlenen" 19 mucizesiymiş. Bu tahriftir, iveçtir.
    Tevbe 128: "Yemin olsun ki size sizin içinizden Aziz, üstün bir elçi geldi. Sizi sıkıntıya sokan ona ağır gelir. Size karşı hırslıdır, düşkündür müminlere karşı Rauf, Rahîmdir.
    Tevbe 129: "Eğer yüz çevirecek olurlarsa de ki: 'Allah bana yeter, O'ndan başka ilah yoktur, O'na tevekkül ettim. O Azîm arşın Rabb'idir.'"
    • Tevbe 128 bağlantılar
    Bakara 151: (Size içinizden bir resul geldi.)
    Muhammed Mustafa için "Aziz" diyor bunun bağlantısı:
    Ankebut 26: "Aziz Allah"
    Fussilet 41: "Aziz Kur'an"
    Tevbe 128: "Aziz Resul"
    Münafikun 8: "Aziz müminler"

    "haris" hırslanmak (size hırslıdır düşkündür):
    Yusuf 103: "Sen hırslanasıya istesen de onlar iman etmeyecekler"
    Nahl 37 ve Bakara 9
    "Rauf ve Rahîm"; 19'cular "Nebi için Rauf Rahim denir mi, aynı zamanda Rahim sistemimizde tutmuyor" diyor.
    Fetih 29: "Müminler kafirlere karşı çetin, birbirlerine karşı 'Rahîmdir'
    Tevbe 114 (İbrahim'in 'Halîm' olması, "el Halîm" aynı zamanda Allah'ın esması)
    • Tevbe 129 bağlantılar
    "Büyük arşın Rabb'i": Neml 26
    "fe in tevelle fekul" (Eğer yüz çevirecek olurlarsa): Al-i İmran 32, 82, Nisa 80
    "Hasbi Allah" (Hasib, hesaptan geliyor): Ali İmran 173 "HasbunAllah" (Allah bizi hesaplar, Allah bize yeter)
    "Allahu lâ ilâhe illâhu": Tegabun 13
    Maide 104: "babalarımızın üzerinde olduğu bize yeter"
    "Allah bana yeter. Allah bize yeter. atalarımızın gittiği yol bize yeter"
  • "kul" (de ki) 332 kez geçer. "kâlu" (dediler ki) de 332 kez geçer.
    19'cuların sistemleri tutmuyor diye sildikleri Tevbe 129'da "kul" var. Eğer yok sayılırsa 331 oluyor! Böylece Kur'an'ın başka bir matematiksel denkliğini bozuyor 19 mucizesi (!) dedikleri şey.
  • Cehennem'de görevli meleklerin sayısının 19 olmasının kendilerine kitap verilenler ile ne ilgisi var? 2 defa kullanıyor bunu.
    "Meleklerin sayısını fitne yaptık"

    Tasdik konusu:

    İncil Vahiy 9: "O günlerde insanlar ölümü arayacak ama bulamayacaklar. Ölümü özleyecekler ama ölüm onlardan kaçacak. Tanrı'nın mührü bulunmayan insanlara zarar vermeleri emredildi. Dipsiz kuyunun içinde 5. meleğe de görev verildi 19 melekten."

    Hanok'un Kitabı, Gözcü Melekler, Ölüdeniz Parşömenleri'nde diğer adıyla Kumran mağarası yazıtlarında bulunduğu eser; lider meleklerin isimleri var orada. Bu sayı 19 olarak isim isim verilmiştir.
Kabbala mistisizminde de olan "ebced hesabı"; İbranice'de 22 harf vardır 10 da kitaptaki rakamı alırlar, 32'ye tamamlarlar. 32 daire yaparlar. Kabbala kitabında 19. daireye de "sahip olma dairesi" denir.
(Osman Polat'ın İncil'den ve Hanok'un Kitabı'ndan örnek getirdiği ifadeler tartışmaya açıktır. İncil'de 19 melek sayılmaz. Hanok'un Kitabı'nda da lider meleklerin isimlerinin açıklandığı buradan okuyabileceğiniz bölümde 19 melek adı sayılsa da, bunlar Müddessir 30-31'deki melekler değildir. Düşmüş melekler ile cehennemde görevlendirilmiş melekler farklıdır. Dolayısıyla bu nazarda kendisiyle hemfikir değiliz. Ancak 19 sistemiyle ilgili Hikmet Metodu'nu savunanlar olarak Osman Polat ile aynı doğrultudayız. Kur'an'dan ayet uçuran ve uçurmadığını tahrif eden tüm sistemlerin karşısındayız.)
  • "sahabe" ifadesi hem Arapça'da hem İbranice'de aynı köktür.
    "Biz ateşin ashabını orada görevli kıldık" Gözeticiler, görevliler, sahip kelimesi.. ikisi de orijinal...
    Müddessir 43-47 - Maun 2-3, Hakka 34, Fecr 17-25 (müteşabih)
    Müddessir 31 - Bakara 26 (Kafirler "Allah bu örnekle ne demek istedi, Ne amaçladı?")
    Al-i İmran 7-8 (Kalplerinde kayma "zeyğun" olanlar)