CENNETTE MELEKLERLE EVLİLİK YOKTUR. KUR’AN’A ULAŞAMAYANLARIN SORUMLULUĞU NEDİR?
Kur'an'daki söz dizimi, çok müthiş bir durumdur. Neden; ayetler inerken, kendinden önceki ayetleri, Tevrat ve İncil'i de tasdik ederek indirilmek durumunda. Sözler Onlara, Tevrat'a-İncil'e birbirine uymalı. Bakın o kadar çok bağlantılı iniyor, kablolar o kadar çok fazla ki.. Kur'an indirilirken kendinden önce ki ilk inen sureler arkasından indirilen surelerle birbiriyle uyumlu olmalı! Yetmedi; kendisiyle ilgili, herhangi bir konu ile ilgili ayetler bağlantılı ve mantıklı olmalı... İşte meydan okuyor Rabbimiz:
"Hadi insanlar ve cinler tüm destekçileriniz, toplanın da, bir suremi, örnek olarak İhlas suresi ya, 4 ayetlik bir suremin benzerini-mislini getirsenize!"
1500 yıldır meydan okuyor. Gelen var mı? Yok.! O bağlantıları kuramazsınız.! Onu demek istiyorum. O çok başka bir şey. Adam roman yazıyor; diyelim ki bir yerde "kırmızı kravat taktı" diyor, ileride aynı kırmızı demek zorunda. O bağlantı koptu mu, saçmalamış olur! Sadece örnek veriyorum. Kur'an-ı Kerim, binlerce örnekten bahsediyor, hiç mantık kopuşu yok.. Hiç ayakların yerden kesilmesi yok. Hep aynı mantık, hep örgü-katem dedikleri, hepsi içiçe milyonlarca bağlantı, ben gördüm bunu Elhamdulilleh. Gösterene şükürler olsun. O yüzden mutmainim. Kur'an konusunda hiçbir kuşkum yok. Allah'ın varlığı kadar, O'nun Kitabı'nın da, Kur'an-ı Kerim'in de O'nun sözleri olduğu hakkında hiçbir kuşkum yok. Mücadelemi o yüzden sert tutmaya çalışıyorum! Çünkü inandım. Güvendim. Ben kendim üzerine gittim; bir ateistin sorduğu soruların 10 katını Allah'ın izniyle sordum ben Kitab'a. Ama O'nun metodu ile cevap buldum.! Atan tutanlarla değil; şeytandan, atadan, zandan uzak duracaksın. Tarafsız bir noktadan Allah'ın Kitabı'na bakacaksın. O diyor ki; "ben Rabbinizim Kitabıyım". Hadi bakalım, öyle misin! Dediğinde, nötr olmalısın; takıntısız. Ve ne diyorsa takip edeceksin.
İşimize geldiğinde şöyle yaparız dikkat edin; ''Atatürk'ün kadınlar hakkında sözleri'' diye bir kitap yazarız; ''Tayyip Erdoğan'ın sanat hakkında sözleri'' deriz, "falanca filozofun müzik hakkındaki sözleri" diye konuşuruz, nasıl oluyorsa aynı toplanma Kur'an'da Rabbimizin, işte söylüyorum; "huri ile ilgili", "cennet ile ilgili sözleri" diye toplamalıyız. Ne oluyorsa orada duruyoruz. Ne yapıyoruz; eksik okuma yapıyoruz. Bir ayeti alıyoruz, siyak sibak yani öncesi ve sonrası demeden okuyoruz.
"Allah'ın ayetleri tilavet edildiğinde yürekleri titrer" > Enfal 2
Kur'an'da ki kelime anlamları Örnek olarak "El";
- "El altından iş çevirme.
- "Elimin altında"
- "Elimden geldiğince"
Dolayısıyla; "küfür", "salat", "zevc"... geçtiği yerlere dikkat edeceksiniz.
"Zevc"-eş > Tekvir 7 Vakıa 7-10 arası, Saffat 22, Duhan 51, 54, Nebe 31-33, Nisa 1, Rum 32, Yasin 55-56, Ra'd 23, Teğabun 14, Ahzab 29, 59.
"Sallu" destek anlamında > Ahzab 56
Şekilsel-ritüel Namaz > Taha 14
"Küfür" kelimesi > Hadid 20
"Biz bu Kitap'ta hiçbir şeyi eksik bırakmadık" > Enam 38
Bir diğer örnek; "Nuh Nebi bin yıl eksi 50" > Ankebut 14
"Yusuf Nebi 7 yıl" > Yusuf 47
Ya Rabbimizin herhangi bir konuda ki sözlerini Kur'an'da ki tamamını toplayıp önümüze koysan, "zevce" kelimesinin geçtiği tüm ayetleri toplayıp tefekkür etsen, hiçbir sıkıntı kalmayacak. Önce bir şeye uyanacaksın; "zevce" kelimesi sadece evlilik anlamında kullanılmıyormuş Kur'an'da.
Bir de Duhan 54'te ki zevc "eşleştirdik, evlendirdik"
mi, yoksa "hizmetkar" anlamında mı, "yanında eşleştirdik".
Bir de harfi cer konusu var; zevcin evlilik anlamında geçtiği yerler de, harfi cer yoktur. Harfi cer'ler nedir? Arapça da ki harflerin başına gelen ekler'dir. Ba, Fi, Ala, bir çok örneği var. Ama burda harfi cer yok? Zevce kelimesinin birisinin eşi, hayat arkadaşı olarak kullandığı yerde, harfi cer geçmez. Kelimenin başına gelmez! "Bi huri" diye geçiyor, yani harfi cer almış. Beraberinde eşlik eder. Diyor, hadi sana yolda eşlik edeyim, dediğinde dostuna, iki erkek konuşuyor, hadi ben seni caddeye kadar götüreyim, eşlim edeyim. Dediğinde evleniyor mu, 2 erkek? Artık bu takıntıları aşın. İnsanlar meleklerle evlendirilmez. Melekler, insanlara hizmet eder. Dünyada da hizmet eder.
Melekler ne diyor bakın > Fussilet 30-31-32
Eşleştirme nedir; Biz bu beden den çıkıyoruz ya vefat edince, canlar alınıyor, vekil melek gelir öldüğünde Rabbin katına götürülürsün. Bu bir uyku halidir, şahitler hariç. Yani onlara şahit diyoruz ama, anlaşılması için. Allah yolunda öldürülenler için ölü demeyin, onlar diridirler, rızıklandırılıyorlar haberiniz yok.
Onun da cevabı var; kim Allah yolunda bir şey infak ederse, Allah, onu yerine yenisini hemen verir. E ben canımı verdim, o zaman öldün diriltirim seni. Söz verdim. Allah sözünden dönmez-caymaz. Diridirler, onlar dışında uykudalar. Kim kaldırdı bizi uykumuzdan, derler ki dünya da ne kadar kaldık? Bir ya da daha az, bir vakit. Nefs ise, bu beden den çıktı, ama bilemeyeceğimiz bedenlere dönüştürülüyor ve, o eşleşme oluyor. İnsanlar yine birbirini tanıyor, o gün kişi ailesinin yanına koşmuyor mu? Mesela benim bir dostum vardı. Diyor, "beni yoldan saptırmak istiyordu, bir araştırayım" diyor, cennet den. Nerde acaba diye, onu cehennemde buldu. Diyor. Onu tanıması için yüzünün aynı olması lazım. Ama birşey fark edecek. "Nufus" zevcin çoğulu, zuvvicet eşleştiğinde. İşte o zaman görür nefs diyor. Önden ne hazırlamış.
"Allah'ın gösterdiği metodla, Allah'ın indirdiği ile hükmet" > Maide 48
O'nun Te'vil'ini sadece Allah bilir. İlim de sabit olanlar ilmin içinden çıkmayanlar, derler ki; muhkemiyle - hükümleriyle ve onlara benzeşerek açıklayanlarıyla bu Kitab'ın tamamı Alemlerin Rabbi Allah'tandır. Biz buna iman ettik-güvendik. Ul-ul Elbab ancak tezekkür eder-hatırda tutar. Al-i İmran 7-8 Hiç kimseye muhtaç değildir, Allah'tan başka.
"Gerçeği örtenlere Nuh ile Lut Nebilerin örnek eşleri" > Tahrim 10
"Müminlere ise, Firavun'un eşi Asiye, ve İmran kızı Meryem annemiz örnektir > Tahrim 11-12
"İmrae" Nisa 34, 128
Zariyat 28-29 İbrahim Nebi
Meryem 5 Zekeriyya Nebi ikisinin de çocukları olmuyor
Tebbet 4-5 Ebu leheb'in eşi
Bu Kur'an'ın kendi öz evlatlarını tanıdıkları gibi, Allah'tan olduğunu bilirler ama, sırf kıskançluk ve hased den, hırs ve çıkarları yüzünden, bile bile red ederler. Bakara 146, Enam 20
"Fıtrat" > Araf 172-173-174, Rum 30, Ankebut 26
"Sırat-ı mustakim dosdoğru yol" Enam 151-152-153
"Kendi kendini kınayan öz eleştiri yapana Allah yemin ediyor" > Kıyamet 2
"Kur'an okuma kümesi ayet kümeleri demek, el-Kur'an ise, Kur'an demek." > Yusuf 1-2-3
İnsan 19-22 "Ölen öz evlatlar"
"Muttakiler" Al-i İmran 133
0 Comments
Yorum Gönder