HAREKE SİSTEMİ KUR’AN’IN ANLAMINI ETKİLER Mİ?
Videoyu buraya tıklayarak izleyebilirsiniz.Şunu söyleyeyim ilk öncelikle; Kur'an'ın asıl metni ne harekeleme vardır metinde, ne de noktalama vardır... Bu, bu işin ilim ehli tarafından bilinir.! Size iki tane Kur'an örneğinden bahsedeceğim incelemenizi öneririm geçmiş nüsha parşömenlerinden bahsediyorum; bir tanesi Birmingham Üniversitesi'nde müzede olan Kur'an nüshası-parçası, ikincisi de Taşkent'te olan Kur'an nüshası... Bunlara baktığınız zaman bugünden geriye sararak anlatmaya çalışayım; selam olsun nebimizin vefatından 60 yıl sonraya ait olduğu testlerle, karbon testleriyle belirlenmiş.
Dolayısıyla; o dönemki kağıtlara baktığımız zaman, ortaya şöyle bir sonuç çıkıyor hani biri derse ki; bugün elimizde tuttuğumuz mushafların, yazıların aynı mı değil mi? sorusuna verilebilecek cevap şudur: Hayır aynı değil, üzerinde harekeler, hareketten Türkçe de aynı kullanıyoruz, mesela hareket et diyoruz birine değil mi..? Kelimeleri harekete geçiren, elimizde ki Kur'an'ın aynısı olduğu, harekelerin ve noktalarını kaldırdığımızda aynısı olduğu biliniyor.
Burada problem şu; yani Arapça dilini, çok güçlü Arapça diline hakim olmakla ancak anlayabiliriz... neyden bahsettiğimi söyleyeyim; harekeler olmazsa, noktalamalar olmazsa yani Kur'an'ın asıl indiği zaman ki metin, iki şeye dikkat etmenizi öneririm:
- Kur'an, elle tutulabilir bir kitap olarak indirilmedi... birinci madde bu, lütfen bunu ıskalamayın!...
- Kur'an sözel bir kitaptır! ne demek bu? Allah'ın elçisi Nebiliğin mührü olan Muhammed Mustafa'nın selam olsun, dilinden dökülmüş, ve Vahiy katipleri tarafından yazılmıştır..!
Furkan 5
Bakın yazdırmak çok önemli, ortada bir metin yok zaten topluca br metin Nebi'nin ellerinde, ben Allah'ın elçisiyim buyrun size kitabın tamamı diye bir durum yok! ''Allah'ın Resulü, bir tek ayeti bile yazılı sunmamıştır!''
Peki buradan nereye varacağız? Kısaca söyleyeyim; ben şöyle konuşuyorum; Elhamdulillahirabbilalemin... Fatiha suresinde konuşmaya başladım, vahiy geldi ve sesleniyorum, kurgu yapıp düşünün dediğimi.! Bir senaryo yapın olan budur zaten. Oku yaratan Rabbinin ismiyle. Allah'ın elçisi bunu sesli olarak ifade ediyor, ve bu ses noktasında yazılıyor. Dolayısıyla evde ki metnin üzerinde ki harekeleme de b harfinin, c harfinin noktasının da bir anlamı yok. Ya o zaman noktasızdı, şimdi noktalıydı anlam değişir mi? Kardeşim değişmez!
Sarf ve nahiv diye bir ilim var, bu dil ilmidir din ilmi değil.! Sarf işin fiili tarafıdır, yani fiiller var ya cümleler içinde olan, fiil ezberlemedir, fiillerin dönüşümüdür. Nahiv isimlerin dönüşümüdür.
Özetle; sarf ve nahiv bir ilimde ortaya çıkmıştır. Yani; bir kelimenin, bir cümlenin, fiillerin, isimlerini incelemektir. Arkadaşlar buna dikkat etmiyor mu bilmiyorum; sarf nahiv de şu vardır; hani evde cüzler vardır ya harekelidir, ikili, üçlü dörtlü kelimeler-harfler vardır, çocuklara öğretilir bunlar, öğretilirken ne yapılır? Hareke sistemi kullanılır. İyi derecede Arapça bilen biri, geçmişte tüm Arapça yazımlara bakıp, orada harekelemeyi göremeyeceksiniz bile... Günlük hayatta Türkiye'de olan Suriyeliler ya da Arapların iş yerlerinde tabelalarına bakın harekeleme yoktur bile!... Bugün bir rutin olarak konuşulan, canlı olarak konuşulan Arapçada harekeli işaretler var ya aşağıda ki yukarıdaki çizgiler, onlar yok! e, i, ün gibi birşeyler yok! anlıyorlar çünkü bu değil. Artı; Arapça da birlik bir yazı örneği var ama daha önemlisi nedir biliyor musunuz? Kur'an metninin bir görüntü metni olması, bunu anlatmak için çok çırpındım...!
Kur'an da geçen tüm kelimelerin bir sembolik harf karşılığı vardır, ne demek bu? O canlandırmadır! figürasyondur! yani Allah her kelimeyi bir örneklemeyle anlatır aslında... Kur'an'ın kendisi örneklemedir. Örneğin Zafer kelimesi Kur'an da geçer, zafera kelimesi ''tırnak'' demektir. Bir toplum bir topluma hakim olduğunda, savaşta galip geldiğinde ''Zafer'' der Allah. 30 Ağustos zafer bayramı diyorsunuz... Ama bakın o kelimenin anlamı nedir? Bir vahşi hayvanın, avını yakalayıp tırnaklarını onun gövdesine geçirmekten gelir... Küfür kelimesi dedik değil mi? Bir şeyin üstünü örtmek, küffar geçer, kimdi bunlar? Çiftçi! toprağa tohum ekip üstünü örtmek. İman tohumunun üstünü örterseniz, yaratılışa-fıtrata aykırı davranırsanız Allah sizi küfürle itham ediyor. Yani siz gerçekleri örtüyorsunuz diyor..! ve bunu çiftçi görüntüsüyle anlatıyor, figürasyon bu. Lütfen bunlara dikkat edin. Hele Te'vil ilmini bilenler var ya... Bakın Te'vil ilmi çok kritik; zaten her ayetin bir müteşabihi yok, ve cümle kurgularını biliyorsunuz. Kelimelerin ne anlama geldiğini biliyorsunuz. Bir sapma-anlam kayması olması mümkün değil. Hicr 9
Bakın hicri yıllar dan bahsediyoruz Nebi'nin vefatından 40 yıl sonra elimizde Kur'an nüshaları var, ve bunlar orijinal nüsha ile yani el yazması ile aynı, fark yok. Şimdi biz nereye götürürüz konuyu biliyor musunuz? Bu tartışmaları büyüttüğümüzde zararları kim görür? Biz görürüz! sebep?
Tartışmaya bir lafım yok, ama ilim gerekir... Sarf ve nahiv ilmi var mı sizde? Sarf ve nahiv çok önemli, ve dil bilgisidir. Arapça olsun, başka dil olsun her dilin kendine göre bir yapısı vardır, Arapça müthiş bir dildir. Çok fazla kelime vardır içinde... Bir kelimeyi anlayabilmen için fotoğrafları yan yana dizmen gerekir! Kur'an'ın kendini koruması sadece metin olarak değildir; kendi içinde bir koruma yapısı vardır. Çünkü başka yerde ekleyerek kendini tekrara bağlıyor. Yani müteşabih... Bunlar muhkemdir kitabın annesidir, diğerleri nedir müteşabihidir, benzeşenle açıklar Allah.! Detaylandırır, kolaylaştırır. Bu işin sonu şuraya varıyor; o zaman hareke sistemi, nokta sistemi kalktığında Kur'an bir kitap mı? Yani biz hicri 50. Yıldan sonra ''İnsanlık olarak aldatıldık mı yani?'' Gerçek kitap mı yok ortada? Bu buraya varır!
Oysa ki ben diyorum ki bak bir Te'vil ehli olarak; Kur'an ikili bir yapıya sahiptir bir, her kelimenin bende bir görüntüsü vardır, Allah'ın ayetleri müminlere-O'na güvenenlere tilavet edilebilirse-bağlantı ayetleriyle okunursa, bu ancak onların güvenini artırır. Kuşkusunu değil... Eğer siz kuşku noktasına gidiyorsanız, yani bu kitap o kitap değil diyorsanız, burada Te'vil ilmiyle ilgili bir sıkıntı olduğunu söylüyorum! Gözlerinizin içine bakarak söylüyorum; hayatımda ki hiçbir şeyden emin olmadığım kadar elimde ki metnin Allah'ın ayetleri olduğuna iman ettim-güvendim. Bunun sebebi benim bunu bilmem...! Bakın çok mantıksal bir şey söylüyorum, sizle paylaşıyorum. Kaç yıldır bu mücadeleyi veriyoruz. Bütün dışlanmaları bir kenara bırakarak umursamayarak birşey anlatıyorum; Kur'an ile ilgili sorduğunuz her sorunun cevabının aslında Kur'an da olduğunu binlerce kez kanıtladım.
İbrahim Nebi: Şuara 78, Saffat 99
Karanlıklardan aydınlığa çıkarır: Hadid 3, Ahzab 43, İbrahim 1, Hadid 9
Kur'an'dan başka kitap varsa ona uyayım: Kasas 49
Kur'an'ın sistemi: Al-i İmran 7, Zümer 23
Doğru yol Kur'an'dır: İsra 9
Kesik harfler: Neml 1, Hicr 1
Ana kitap Allah'ın yanındadır: Enam 59, Yunus 61, Sebe 3
Sabah akşam: Furkan 5
Allah'tan başka ilah yoktur: Al-i İmran 18
Kur'an: Zuhruf 4, Rad 39
Hakkında bilgin olmayan şeyin peşine düşme: İsra 36
0 Comments
Yorum Gönder