RECM MESELESİ, ZİNA VE EŞCİNSELLİK SUÇLARININ CEZALARI
Recm üzerinde çok tartışılan bir konudur. Özellikle mezhep külliyatında ve hadis literatüründe "recm ayetini keçinin yemesi" gibi Allah'a ve Kur'an'a iftira içerikli ifadeler ile toplumumuzun aşina olduğu mevzulardan biridir. Sünniler bu meseleyi, "mensuh" olsa bile hükmünün "baki" olduğunu savunurlar. Hadis eleştirmenleri ve Kur'an müslümanlarının da hadis meselesinde şiddetle karşı çıktıkları konuların başında gelir. "nasih-mensuh" kavramına recm üzerinden bir eleştiri getirirler. Tevrat'ta olduğunu da bildikleri için ve Tevrat'a iman etmedikleri, Tevrat'ı hadis kitabı ve israiliyat bilgisi olarak gördükleri için onlar da bu konuda önyargılarla hüküm verirler.
Bu kişiler recmin yahudi adeti olduğunu söyler, fakat recm yahudi adeti değil, Tevrat ayetidir. Tevrat Allah'ın, İslam'ın kitabıdır, yahudilerin kutsal kitabı ise talmud-midraş kitaplarıdır. Kur'an Tevrat'ı tasdik eder. Tevrat'ta Rabb'imiz israiloğullarına sapıttıkları için çok ağır hükümler vermiştir, recm de bunlardan biridir.
Kur'an'da bu hüküm Allah tarafından "hayırlısıyla nesh" olan hükümlerden biridir (Bakara 106). Müslüman kılığına girmiş yahudi hahamlar Allah'ın verdiği bu özgürlükleri muhtemelen sindirememiş; dini tahrif etmek ve itibarlarını, saltanatlarını sürdürmek için Tevrat'taki neshedilmiş hükmü hadisler yoluyla dine sokmuştur.
Tevrat'ta Zina Suçlarıyla İlgili Hükümler
Levililer 20:10-21: Biri başka birinin karısıyla, yani komşusunun karısıyla zina ederse, hem kendisi, hem de zina ettiği kadın kesinlikle öldürülecektir. Babasının karısıyla yatan, babasının namusuna leke sürmüş olur. İkisi de kesinlikle öldürülecektir. Ölümü hak etmişlerdir. Bir adam geliniyle yatarsa, ikisi de kesinlikle öldürülecektir. Rezillik etmişler, ölümü hak etmişlerdir. Bir erkek başka bir erkekle cinsel ilişki kurarsa, ikisi de iğrençlik etmiş olur. Kesinlikle öldürülecekler. Ölümü hak etmişlerdir. Bir adam hem bir kızla, hem de kızın annesiyle evlenirse, alçaklık etmiş olur. Aranızda böyle alçaklıklar olmasın diye üçü de yakılacaktır. Bir hayvanla cinsel ilişki kuran adam kesinlikle öldürülecek, hayvansa kesilecektir. Bir kadın cinsel ilişki kurmak amacıyla bir hayvana yaklaşırsa, kadını da hayvanı da kesinlikle öldüreceksiniz. Ölümü hak etmişlerdir. Bir adam anne ya da baba tarafından üvey olan kızkardeşiyle evlenir, cinsel ilişki kurarsa, utançtır. Açıkça aşağılanıp halkın arasından atılacaklardır. Adam kızkardeşiyle ilişki kurduğu için suçunun cezasını çekecektir. Âdet gören bir kadınla yatıp cinsel ilişki kuran adam kadının akıntılı yerini açığa çıkarmış, kadın da buna katılmış olur. İkisi de halkın arasından atılacaktır. Teyzenle ya da halanla cinsel ilişki kurmayacaksın. Çünkü yakın akrabanın namusudur. İkiniz de suçunuzun cezasını çekeceksiniz. Amcasının karısıyla cinsel ilişki kuran adam, amcasının namusuna leke sürmüş olur. İkisi de günahlarının cezasını çekecek ve çocuk sahibi olmadan öleceklerdir. Kardeşinin karısıyla evlenen adam rezillik etmiş olur. Kardeşinin namusunu lekelemiştir. Çocuk sahibi olmayacaklardır.
Tesniye 22:13-30: “Bir adam bir kadın alır, yattıktan sonra ondan hoşlanmazsa, ona suç yükler, adını kötüler, ‘Bu kadınla evlendim ama onunla yatınca erden (bakire) olmadığını gördüm’ derse, kadının annesiyle babası kızlarının bakire olduğuna ilişkin kanıtı alıp kapıda görevli kent ileri gelenlerine getirecekler. Kadının babası ileri gelenlere, ‘Kızımı bu adamla evlendirdim ama o kızımdan hoşlanmıyor’ diyecek, ‘Şimdi kızımı suçluyor, onun bakire olmadığını söylüyor. İşte kızımın bakire olduğunun kanıtı!’ Sonra anne-baba kızlarının bakire olduğunu kanıtlayan yatak çarşafını ileri gelenlerin önüne serip gösterecekler. Kent ileri gelenleri de adamı cezalandıracaklar. Ceza olarak ondan yüz gümüş alıp kadının babasına verecekler. Çünkü adam İsrailli bir bakire kızın adını kötülemiştir. Kadın adamın karısı kalacak ve adam yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır. “Ancak bu sav doğruysa, kızın bakire olduğuna ilişkin bir kanıt bulunamazsa, kızı baba evinin kapısına çıkaracaklar. Kent halkı taşlayarak kızı öldürecek. Babasının evindeyken fuhuş yapmakla İsrail'de iğrençlik yapmıştır. Aranızdaki kötülüğü ortadan kaldıracaksınız. “Eğer bir adam başka birinin karısıyla yatarken yakalanırsa, hem kadınla yatan adam, hem kadın, ikisi de öldürülecek. İsrail'den kötülüğü atacaksınız. “Eğer bir adam kentte başka biriyle nişanlı bakire bir kızla karşılaşır ve onunla yatarsa, ikisini de kentin kapısına götürecek, taşlayarak öldüreceksiniz. Çünkü kız kentte olduğu halde yardım istemek için bağırmadı; adam da komşusunun karısıyla ilişki kurdu. Aranızdaki kötülüğü ortadan kaldıracaksınız. “Eğer bir adam kırda nişanlı bir kızla karşılaşır, onu yakalayıp tecavüz ederse, yalnız tecavüz eden adam öldürülecek. Kıza hiçbir şey yapmayacaksınız. Çünkü kızın ölümü hak edecek bir günahı yoktur. Bu, komşusuna saldırıp onu öldüren adamın davasına benzer. Adam kızı kırda gördüğünde nişanlı kız bağırmışsa da onu kurtaran olmamıştır. “Eğer bir adam nişanlı olmayan bakire bir kızla karşılaşır, tutup onunla yatarsa ve bu ortaya çıkarsa, kızla yatan adam kızın babasına elli gümüş verecek. Kızı alçalttığı için onu karı olarak alacak ve yaşamı boyunca onu boşayamayacaktır. Kimse babasının karısını almayacak, babasının evlilik yatağına leke sürmeyecektir.
İncil'de Recmin Karşılığı
Yuhanna 8:3-11: Din bilginleri ve Ferisiler, zina ederken yakalanmış bir kadın getirdiler. Kadını orta yere çıkararak İsa’ya, «Öğretmen, bu kadın tam zina ederken yakalandı» dediler. Musa, Yasa’da bize böyle kadınların taşlanmasını buyurdu, sen ne dersin? Bunları İsa’yı sınamak amacıyla söylüyorlardı; onu suçlayabilmek için bir neden arıyorlardı. İsa eğilmiş, parmağıyla toprağa yazı yazıyordu. Durmadan aynı soruyu sormaları üzerine doğruldu ve «Aranızda günahsız olan, ona ilk taşı atsın!» dedi. Sonra yine eğildi, toprağa yazmaya koyuldu. Bunu işittikleri zaman, başta yaşlılar olmak üzere, birer birer dışarı çıkıp İsa’yı yalnız bıraktılar. Kadın ise orta yerde duruyordu. İsa doğrulup ona, «Kadın, nerede onlar? Hiçbiri seni yargılamadı mı?» diye sordu. Kadın, «Hiçbiri, efendim» dedi. İsa, «Ben de seni yargılamıyorum» dedi. «Git, artık bundan sonra günah işleme!»
Kur'an'da Recmin Hayırlısıyla Neshi
Bakara 106: Biz bir ayeti nesheder / nüshasını çıkarır ya da unutturursak yerine daha hayırlısını veya dengini getiririz. Bilmez misin her şeye bir ölçü koyan Allah'tır.
Şimdi nesh ayetini görelim inşAllah:
Nur 2-4: Zina eden kadınla zina eden erkekten her birine yüz celde vurun. Eğer Allah’a ve ahiret gününe güveniyorsanız, Allah’ın verdiği cezayı yerine getirirken onlara karşı yumuşamayın. Güvenenlerden bir tayfa da onlara yapılan azabı gözleriyle görsün. Zina eden erkek, ancak zina eden veya müşrik olan bir kadınla evlenebilir. Zina eden kadınla da, ancak zina eden veya müşrik olan bir erkek evlenebilir. Bunlar müminlere haram kılınmıştır. İffetli kadınlara zina suçu atan sonra dört şahit getiremeyenlere seksen celde vurun; ebediyen onların şahitliğini kabul etmeyin. Onlar yoldan çıkmış kimselerdir.
Eşcinsel ilişkilerin Tevrat'taki ölüm cezası (Levililer 20:13) da Kur'an'da şu ayetle nesholunmuştur:
Nisa 15-16: Kadınlarınızdan o fahişeliği yapanlara karşı içinizden dört tanık getirin; eğer tanıklık ederlerse o kadınları, ölüm canlarını alıncaya ya da Allah kendileri için bir yol açıncaya kadar evlerde tutun. Aranızdan, onu yapan erkeklerin her ikisine de eziyet edin. Tevbe eder ve kendilerini düzeltirlerse bırakın. Kuşkusuz Allah Tevvab'dır, Rahim'dir.
Gördüğünüz gibi Allah'ın kitapları arasındaki nesh ve tasdik bağlantısını gördüğümüz zaman recmin Kur'an inene kadar hak olduğunu, Kur'an ile birlikte nesh olduğunu görüyoruz. Hem cezayı halen uygulamakta olan mezhepler, hem de bu cezayı israiliyattan bir "yahudi adeti" olarak görerek haksız ve bilgisiz bir muhalefete girişen Kurancılar da hatalıdır.
En'am 116 & Yunus 66 > "Onlar sadece zanna uyuyorlar ve onlar sadece saçmalıyorlar."
Recm konusu bu yazıyla beraber 3 yazılık bir yazı dizisi olarak paylaşılmaktadır. Bundan sonraki yazımızda recm ile ilgili Tevrat ve İncil'deki önemli kavramlar irdelenecektir. Son yazımızda da Tevrat'taki recm/ölüm cezası uygulamasının başka hangi suçları kapsadığı ve bu suçların neden bu denli sert şekilde cezalandırıldığının detayına inilecektir. Takipte kalınız.
0 Comments
Yorum Gönder